Het is mogelijk om facturen door te sturen via e-mail. Dit kun je instellen in de e-mail sectie op de instellingen-pagina, en verloopt via jouw eigen e-mailadres en mailserver. Deze instellingen zijn daardoor voor iedereen anders.
Vervolgens sla je de instellingen op door rechtsboven op het “opslaan” icoontje te klikken. Daarna kan je testen of de verbinding werkt door op de “SMTP-verbinding testen” knop te klikken. Wanneer het werkt dan ben je klaar om facturen door te mailen.
Het e-mailadres van bestemming is het standaard e-mailadres waar je facturen heen wilt sturen. Deze wordt ook automatisch toegewezen aan jouw eerste groep in VerzamelSysteem. Dit kun je op elk moment wijzigen bij de groepsinstellingen van de betreffende groep. Elke groep heeft zijn eigen bestemmings email waar de facturen heen worden gestuurd, maar alle mails/facturen worden verzonden vanaf het ingestelde mailadres onder de e-mailinstellingen.
Eigen mailserver
Deze instellingen zijn voor iedereen anders. Mocht je deze instellingen niet weten dan kun je ze het beste opvragen bij jouw webhost.
Microsoft / Live / Hotmail
Gebruik je de mailserver van Microsoft? Dan kun je hier meer informatie terugvinden over de e-mailinstellingen:
https://support.microsoft.com/nl-nl/office/pop-imap-en-smtp-instellingen-voor-outlook-com-d088b986-291d-42b8-9564-9c414e2aa040
Gmail
Gebruik je een Gmail adres? Dan dien je eerst een “app-wachtwoord” aan te maken om de SMTP functie te kunnen gebruiken. Dit kan je doen via deze pagina: https://myaccount.google.com/apppasswords
Dit app wachtwoord dien je vervolgens dan te gebruiken als wachtwoord wanneer je de SMTP instellingen in VerzamelSysteem invoert. Dit ziet er dan zo uit:
Gebruikersnaam = jouw gmail adres
Wachtwoord: = jouw aangemaakte app wachtwoord
SMTP-server = smtp.gmail.com
Server poort = 465
Activeer SSL = AAN
SMTP-authenticatie = AAN
Vervolgens klikken op het “opslaan” icoontje rechtsboven en dan kan je de verbinding testen.